English (United Kingdom)

Köztéri ABC

Közterületi szótárunk segítséget nyújt Önnek a közterületi reklámozásban gyakori kifejezések megértéséhez.

A | B | C | D | E | F | G | I | K | L | M | N | O | P | R | T | U | V



Affinitás: Megmondja, hogy a célcsoportunk mennyire van alul- ill. felülreprezentálva a kampány által elért emberek között: Reach% (célcsoport) / Reach% (teljes népesség)

Büdzsé: A kampányra rendelkezésre álló költségvetés.

Célcsoport: Azoknak az embereknek az összessége, akiket a marketingcélok alapján kiválasztva a kampány során el szeretnénk érni.

Citylight: Leginkább a tömegközlekedéssel és gyalogosan közlekedők elérésére szolgáló közterületi eszköz. Legtöbbször utcabútorok részét képezi (buszmegálló, mahir oszlop, stb.) de megtalálható indoor is (bevásárlóközpontokban, metróállomásokon, stb.). Mérete: 118,5 x 175 cm.

CPM - Cost Per Thousand: Ezer kontaktus elérésének a költsége. (Budget / GI)

CPP - Cost per Point: A meghatározott célközönség 1 %-ának elérési költsége.

Digitális OOH média: Minden olyan OOH hirdetési eszköz, amely a megjelenített tartalmat a digitális technológiának köszönhetően képes változtatni.

Elérés: Elért személyek száma a célcsoportban, akik legalább egy alkalommal találkoztak a kampány üzenetével.

Fekvés: Az az irány, amely felől az OOH felület látható. Egy északi fekvésű óriásplakátot azok a járművek láthatnak, akik dél felé haladnak.

Felosztás: A felületek számának meghatározása egy kampányban, amellyel teljesíthető a kívánt GRP volumen.

Felület: A hirdetési eszközön látható reklámfelület. Egy eszközön akár több reklámfelület is lehet.

Felületlista: Egy közterületi kampányban szereplő felületek címlistája, amely megmutatja a felületek legfontosabb jellemzőit.

Felülettervezés: Az a folyamat, amely során kiválasztásra kerülnek azok a felületek, amelyek a kampánycélt maximálisan szolgálják.

Foglalás: A közterületi felületek kiajánlását követően a felületeket a megadott határidőig harmadik fél részére nem ajánljuk ki (amennyiben az ajánlat ettől eltérően nem rendelkezik).

Forgóprizma: Olyan speciális berendezés, amelynek a felületén 3 különböző óriásplakát bizonyos időközönként (általában 6-8 mp) folyamatosan váltja egymást.

Gross Impression (GI): Összes kontaktusszám. Megmutatja, hogy a célcsoport elért tagjai (ReachN) összesen hányszor látták a kampányban szereplő hirdetéseket.

Gross Rating Point (GRP): A célcsoporthoz tartozó kontaktusok aránya a célcsoport egészéhez viszonyítva: GI / célcsoport számossága.

Gyakoriság: Megmutatja, hogy a célközönség egy tagja átlagosan hányszor találkozott a hirdetéssel.

Ismertség: Egy mutatószám, amely kifejezi, hogy egy közterületi reklámot az adott célcsoport hány százaléka tud felidézni.

Kampányidőszak: Az az időintervallum, amelyre a közterületi kampány megrendelésre került.

Kifutó: A nyomatnak a kreatív méreten felüli része, ami a nyomdában levágásra kerül.

Kihelyezési fotó: A kihelyező cég által küldött fényképek a kihelyezésről, amellyel igazolják a teljesítést.

Kihelyezési időszak: Az az átfutási időtartam, ami alatt a közterületi kampányok kihelyezésre kerülnek.

Látható felület: A köztéri felület látható része.

Láthatóság: Az a távolság, amelytől a köztéri reklámfelület teljes egészében láthatóvá válik.

Lemondási határidő: Az a nap amivel bezárólag szerződés szerint a kampány lemondható.

Mobil Óriásplakát: Egy vagy több óriásplakát felülettel felszerelt kisteherautó, amely egy adott helyszínen is parkolhat vagy egy előre meghatározott útvonal mentén közlekedhet.

Nézőkép: A kreatív kicsinyített képe, amely útmutatásként szolgál a kihelyezésnél.

Opportunity to See (OTS): A közterületi kampányok mérésére használt mutatószám, amely megmutatja, hogy azok az emberek akiket a kampány során elértünk (ReachN), átlagosan hány alkalommal látták a hirdetést. (GI / ReachN)

Óriásplakát: Nagy formátumú reklámtábla, mely jelentős távolságból is látható. A standard óriásplakát mérete 504 x 238 cm.

Out of Home (OOH) : Minden olyan hirdetési felület amellyel az otthonunkból kilépve találkozhatunk.

Roll-up: Olyan speciális berendezés, amelyen belül a plakátok forognak, és a backlightokhoz hasonlóan hátulról vannak megvilágítva.

Táblatérkép: Tartalmazza azokat a településeket és felületeket, amelyek az adott kampányban szerepelnek.

Tartós felület: Olyan táblakihelyezés, amely keretében adott helyszínen tartós (akár több éves) időszakra kerül kihelyezésre a hirdetés.

Telepítés: A közterületi eszközök stratégiai elhelyezése. A helyszín befolyásolja, hogy az adott eszköz hány embert és milyen célközönséget ér el a kampány során.

Túlfutás: Túlfutásról akkor beszélünk, ha egy OOH kampány a szerződött időszakon túl kinnmarad. A túlfutás időtartamára a kihelyező cég nem számol további költségeket a hirdetőnek.

Tűzfal reklám: Épületek külső homlokzatára festett vagy kihelyezett falfestmény.

Ügyféltúra: Egy OOH kampányban a felületek személyes szemrevételezése.

Vinylfólia: Tartós OOH kihelyezéshez használt reklámfólia.

Kérdése van?

Hívjon minket vagy írjon nekünk,
készséggel állunk az Ön rendelkezésére!
Elérhetőségeink >>